Folk som söker jobb

För ett par dagar sedan kom det in en konstig tjej som sökte jobb. Lämpligt nog stod en mycket bra vän till mig och hörde hela samtalet, hon jobbar med arbetslösa...

Tjejen som kom in ville nog desperat ha jobb eller så ville hon INTE ha jobb. Hon hade med sig sitt CV (ett skrynkligt papper) och ville att jag skulle kopiera det. presic som så många andra började hon berätta för mej om vad hon kunde och ville men det är ju inte jag som anställer. jag frågade vilken avdelning hon ville jobba i - städ eller kök sa hon. Jag gav henne namnen på de olika ansvariga för de avdelningarna, och sa att jag skulle vidarebefodra hennes CV till rätt person. tjejen gav sej inte utanf ortsatte berätta vad hon ville och kunde.

jag ville bara gå på lunch

Hon bad om telefonnumret till hotellet och hon fick det. Jag sa att hon kunde ringa senare eftersom alla hade lunch nu. Hon ringde och det började ringa i min telefon i receptionen. Jag svarade och förstod att det var hon. Jag sa igen - Ring senare.
Hon ringde igen...
hon abd om namnet på de olika ansvariga och fick det.
Hon ville ha direktnummer men jag sa att hon fick ringa mitt nummer så vi kund ekoppla vidare.
Vad gör den dumma tjejen?! Jo, hon ringer mitt nummer igen!!! Ser på min vän att hon tycker att det är kul för att hon är med om sånt här varje dag...
Detta är kanske 2 veckor sen och hon ringer fortfarande. hon får inte jobb här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0