Att vara från Island

Tänk vad mycket skit lilla Island har fått vara med om den senaste tiden. Det har varit vulkaner och konkurser som har retat upp en hel flygbranch och flera länder har tvingats hjälpa den lilla ön. Jag har alltid velat åka dit för jag tror att det är ett fantastiskt land. Tyvärr ligger det lite avsides och det kanske är därför människorna  är lite konstiga och socialt handikappade. Detta gäller såklart inte precis alla, då jag har levande bevis på att det finns underbara människor därifrån också, MEN jag har fler exempel på konstiga islänningar än "Normala" islänningar.

För det första pratar de skitkonstigt. Det är en blandning mellan alla skandinaviska språk men låter helt knasigt. Dessutom spottar de alltid när de ska försöka prata engelska vilket inte alltid låter så bra. Och vem vill få saliv på sej?
Islänningar tycker om sprit. De tycker tom om sprit mer än norrmännen. Inget fel i detta då många tycker om sprit, jag också. SKillnaden är att de inte kan hantera det!
Islänningar tycker om att vara nakna. Det är heller inget fel att tycka om det. MEN det är fel att som gammal man vilja visa sej naken för en ung receptionist är fel. Jag fick en gäst portad en gång efter att jag varit tvungen att tvinga ut en gäst från rummet, ja en äldre isländsk man. 2 timmar efter utcheckning hade han fortfarande inte lämnat rummet, han svarade inte i telefonen och hade DND på dörren. Då fick jag knata upp till rummet, jag knackade och han svarade inte. Då öppnar jag försiktigt och så ligger han helt naken på sängen och ler lite äckligt. Usch och fy, dessutom är han en av dom som har spottat saliv vid ett försök att prata engelska kvällen innan.
Det finns dessutom en tjej från Island som är jäkligt trasig. Kanske fel av mej att skriva detta men att lyssna på en isländsk tjej som har sex låter som inget annat! Gällt och läspande! Kanske inget fel, folk får väl låta som dom vill men inte när jag ska sova i rummet brevid. Jaja, ljudet har lett till massa skratt....

Kommentarer
Postat av: coworker

Aaaaaaahahahaha!! Är det sant? Han bara ligger och väntar på dig? FASEN vad roligt! HAhaha

2010-05-15 @ 10:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0