stress stress stress stress stress stress

har ni nån gång varit med om att man är lugn men uppe i varv på jobbet? Allt går precis enligt planerna och man är glad och trevlig? Kroppen arbetar på och man gör ett otroligt effektivt jobb trots att man har mkt att göra? Man tycker att det är kul att jobba? Saker blir gjorda?
MEN SEN!!!! Tänk er att man kör bil i 100 km/h rakt in i en bergvägg. huvudet gör ont. Magen gör ont. händerna domnar bort lite grann. glädjen över att jobba har bytts ut mot missnöje. effektiviteten har bytts ut mot klantighet. man gör misstag. Att vara trevlig mot gäster känns inte prioriterat. gäster som frågar var toaletten finns vill man kräkas på. allt känns stelt på npgot sätt. man vill bara hem. hjärtat slår lite för fort.

SÅ känner jag nu! Hinner inte äta, boka, svara i telefon, öppna garaget, visa på kartor etc etc etc. känns som om folk vill så mycket och självklart ska dom få vilja hur mycket dom vill. Det är mitt jobb att svara på frågor. Önskar bara att de kunde tänka lite själva.

Trots stressen hinner jag ju skriva det här... kanske k'änns det bättre om 5 minuter... det känns i alla fall bättre om 2 timmar för då har jag lugnat ner mej och fått ett glas vin i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0