Varför jag älskar mitt jobb

Även om man blir otroligt bitter som receptionist och ibland kan säga att man HATAR människor så gör man ju såklart inte det. Inte alla människor i alla fall. De bästa stunderna i mitt jobb är 2 situationer:

Man lyckas vända en förbannad och missnöjd gäst till en glad gäst. Man blir så nöjd med sej själv och gästen är ju också glad. Dessutom vågar/vill han ju inte klaga igen eftersom han vet att jag är snäll och inte vill ställa till med mer problem. SÅ enkelt är det.

Finns så många söta gäster. De sötaste är nog amerikanska pensionärspar som har varit på kryssning. Tänk er 2 förvirrade människor, damen i stor hatt och mannen i lika stora glasögon. De bor såklart inte i någon cool stad som New York utan typ i Indiana eller Idaho. Se dessutom framför er dessa två människor som bär på MINST 7 stora väskor av den gamla modellen, utan hjul. Väskorna är ofta blommiga. Det är sånna här gäster som man faktiskt VILL hjälpa och som man mår bra av att hjälpa. De är så tacksamma och vill ge massa dricks. För mej är det okej ändå, det är ju självklart att jag kan hjälpa dom med väskorna in till receptionen gratis?! Istället för dricks får jag istället en hand på min axel och ett "God bless your heart, dear". Jag är inte religiös men jag mår bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Känner inte igen mig

Sen kanske det här paret ska åka iväg till kryssningsfartyget och mannen, som sitter i rullstol, överlåter sig själv och sina 7 väskor, av varierande storlek, till sin fisförnäma fru. När väskorna äntligen är nere i receptionen och taxin än kommen, får man reda på att taxichaffisen har dålig rygg och kan/vägrar bära in alla väskorna. Så vem tvingas bära in alla väskorna? Och vem får ingen dricks för besväret? You are correct. Me.

2010-05-16 @ 10:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0